اخبار

مواد غذایی کنسروی

اغلب تصور می‌شود که غذاهای کنسرو شده نسبت به غذاهای تازه یا منجمد مغذی کمتری دارند. برخی از افراد ادعا می‌کنند که حاوی مواد مضر هستند و باید از آن‌ها اجتناب شود. برخی دیگر می‌گویند غذاهای کنسرو شده می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد سوالی که برای بسیاری از افراد هنوز حل نشده است، این است که آیا غذای کنسروی و به‌طور کلی محصولات کنسروی مفید هستند یا برای سلامتی ضرر دارند. چه میزان مصرف غذای نیمه آماده می‌تواند به بدن آسیب نرساند. در این مطلب از غفاری دایت، می‌خواهیم طریقه تولید و فواید و مضرات غذای کنسروی را بررسی کنیم؛ پس تا پایان این مطلب با ما باشید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

غذای کنسروی یا غذای نیمه آماده چیست؟!

کنسرو کردن روشی برای نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی با بسته بندی آن‌ها در ظروف دربسته است. کنسرو برای اولین بار در اواخر قرن هجدهم به‌عنوان راهی برای تامین یک منبع غذایی پایدار برای سربازان و ملوانان در جنگ توسعه یافت. فرآیند کنسرو کردن ممکن است بسته به محصول کمی متفاوت باشد، اما سه مرحله اصلی وجود دارد. این شامل:

در حال پردازش: غذا پوست کنده، ورقه شده، خرد شده، فاقد هسته‌ شده، بدون استخوان، پوست کنده یا پخته می‌شود.
بسته بندی: غذای فرآوری شده در قوطی‌ها بسته می‌شود.
گرمایش: قوطی‌ها برای از بین بردن باکتری‌های مضر و جلوگیری از فساد حرارت داده می‌شوند.
این اجازه می‌دهد تا غذا برای ۱ تا ۵ سال یا بیشتر در قفسه ماندگار و ایمن باشدلیست غذاهای کنسروی رایج عبارتند از میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا، سوپ، گوشت و غذاهای دریایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *